Klantskafft!!!

Åh vilket härligt sommarväder vädergudarna bjuder på!! Jag älskart sommarn!!!!

Idag har det minst sagt vart en händelserik dag.... Ska berätta...
Förmiddagen spenderats på skolan och vid lunch hade vi rast på 1,5 h så då tog jag bilen upp på Solbacken för att hämta ut en present till Penny, och köpa bebissockar. Väl på Solbacken började jag spy så jag drog hem istället för tillbaka till skolan. 
Hemma beslutade jag mig för att först och främst klä av mig... Sen steka en omelett för att få i mig något. Medans omeletten fräste som mest på plattan sprang jag ut med bestick och dricka (tänkte äta på altanen)... Men då plötsligt hör jag ytterdörren slå igen bakom mig, vi har en sån där gammal ytterdörr som låser när man slår igen den och nyckel hade jag givetvis inte med mig... Så där ute på bron stod jag i genomskinliga trosor och ett litet linne, med mat på plattan. Fick panik som fan, sprang till källardörren och slog sönder rutan med en kruka... Med glas i fötterna kör jag in handen och försöker för allt i världen låsa upp dörren med nyckel från insidan, men hur jag än kämpade gick det inte... Jag sprang över till granne, ingen öppnade, sprang till annan granne, ingen hemma där heller, sprang till tredje granne han är typ 80 år och jätte sjuk, han skulle hjälpa mig... Det tog ca. 10 min för honom att komma fram till källardörren, efter många pauser på vägen. Vet inte hur han gjorde med tillslut lyckades tillslut få upp dörren. Thank looord!!! Sprang upp, tog kolbiten av plattan, slog av brandlarmet, drog ut glasbitarna och somnade som ett barn i soffan... Ååååh så klantig jag är alltså. Hela huset hade ju kunna brinna ner....Tur att man kan skratta åt det nu i efterhand, och den stackarns gubben... Han fick åtminstone se lite naket, kanske han uppskattade iallafall, haha! 










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0