Bortbjudna.

Igår vart vi bjudna till Kippe och Helenas lya på goo-middag med diverse dryck. Dom hade gjort en riktit god pastasallad med grillad kyckling!! Wincent och Penny lekte på i full kaliber och småttingarna Winla och Ziggy skötte sig riktigt snyggt :) Senare på natten grillade vi korv i brasan, riktigt mysit! Vi tackar för en super trevlig kväll, får vi göra om snart!!
Wincent skjuter äpplen :)                                           Glada Winla nyätit.
Sötisar.
Kippe och Robin.
Nu film! Tjing!

Platthår.

Ivanliga fall har ju Penny världens krullhår, men igår när vi var hemma hos familjen Lundström så plattade vi hennes hår och även Colin och Ebbas. Penny fick så långt hår, så himla roligt att se... dom vart supersöta alla tre kussarna :)

Vitbergs i målnen.

Igår så var jag och min familj, svägerskan med barnen och svärmor och Olov, Carina, Mira och Rio på vitberget och badade och hade en toppen dag trotts att solen hade gömmts sig bakom målnen. Efter bad och ståhej hela dagen drog vi hem till svägerskan med familj för hammagjorda 250 grams burgare (MUMS!!) och lite chill. Man var ju rätt så omtumlad och sliten efter gårdagens möhippa :)
Ebba, Mira och Penny.
Rio.                                                                         Ebba.
Penny.                                                                    Mira.

Colin.
Våra gooooda burgare!!!¨
Colin och Penny gosar :)

Min möhippa!

Igår så blev jag väckt utav ett brev där det stod att idag är det dax....jag hade 60 min att packa ner diverse prylar och käka en stadig frulle. Lättare sakt en gjort, nervösiteten stod mig till öronspettsarna och kunde knappt få i mig någonting :) Efter 60 minuter på pricken så rullande 2 HD Killar upp på gatan för att hämta upp mig, med skinnjackan och skarfen på så åkte vi ut på en sväng och dom körde mig tillslut till Storhamn där det stod en lapp att jag skulle gå ner till vattnet.... 10 underbara, tokiga vänner kom utspringande ur skogen med sopsäckar över huvudet... efter det så blev det en dag fylld med aktiviteter... vattenskoterkörning, fyrhjulingåkning, lekar, tävlingar, uppdrag, frågestunder, picknick, lazerdoom, shopping på stan, goooomat, god dryck, skratt i tusen, en helt jävla perfekt dag, med dom bästaste vännerna i världen! Apsolut en topplacering av de bästa dagarna i mitt liv. Tänk att man har så fina vänner som styr upp en sån här dag för en... man är verkligen lyckligt lottad!
Tusen tack igen och jag hoppas att ni hade lika kul som jag!! :)

Mira 4 år!

Igår hade vi en underbar hel dag hemma hos Olov, Carina, Mira och Rio. Först ett jätte trevligt kalas för Mira som fyllt 4 år, med goofika i massor, och trevligt folk, sen stannade vi över på goo middag med grillat, bakpotatis och gott vin, mumma!  En toppen dag/kväll må jag säga :)
4 år fyller jag -Mira!                                                     Rio.
Smågrabbarna Rio och Ziggy.
Storflickorna Mira och Penny.
Middagsdax.
Jag och sonen.
Vi körde även höjdtävligt, jag vann....nya kaisa....haha!!

Sköldpaddan.

Kolla vart vi hittade våran lilla tjej inatt när vi skulle krypa till kojs :)
Ganska sött va?? :)

Tjejfest.

Igår så hade vi den årliga tjejfesten och det vart en riktit lyckad kväll med mat, singstar, goodryck, tjatter i mängder mm... Är faktist riktigt seg idag och sovmorgonen till 11.30 satt perfekt :)
Ikväll får vi främmen utan av mammsen och hennes karl som tiggt till sig lite middag, ska bli supertrevligt :)
Mina sötnosar chillar i soffan :)

30-åringarna!

Idag så har jag och Vera och dom mindre barnen vart en tur på stan för lite inhandling av alcohol mm. inför helgens bravader!! Imorgon är det dax för de årliga tjejfesten som vi har när Sofia C är hemma från Linköping. Alla dom bästa brudarna är samlade och det kan inte annat än bli en toppenkväll!!! :)
Ikväll så har familjen vart och Firat min älskade brorsa Daniel och min bonus bror Jonathan som båda fyller 30 snart. Vart en supertrevlig kväll med god mat, härliga aktiviteter och underbart folk. Synd bara vi inte kunde stanna längre!! Tack för en toppen kväll alla inblandade! :)
Penny, brorsan och Robin.
Jag och min bror.
Födelsedags"pojkarna"
Penny med sin Morbror.
Robin och Danne :)
Robin och Ziggy.
Jag och brorsan och bonussyskonen Camilla och Jonathan.
Nu väntar sängen.. nattinatti!

Vitbergs!

Igår drog hela familjen och Vera med hennes flickor till vitbergs för en heldag med sol, bad, lek och skoj! Vart en superlyckad dag och visst är det jäkligt skönt att slippa all sand!! Vitbergs lär få besök igen i sommar, det kan jag garantera :)
Robin åker med flickorna.                                        Tindra.
Full fart!                                                                  Lovis va också med!
Ziggy älskar att bada.

Stranden.

Igår så hade vi en heldag på playan med Hanna, Danne och harry... riktit härligt och trevligt!! Men det var inte slut på trevligheter efter det utan efter ett hårt fotbollspass på eftermiddan så drog samma sällskap till vår fina resturang här i skelleftehamn, nere vid vattnet, för en härlig middag med god dryck. En perfekt sommardag i goda vänners sällskap!
Mina killar.                                                                 Danne nybadad ;)
Badkul.                                                                       Hanna och Harry.
Robin och Danne bollar :)
Strumpan.
Harry.
Grabben.
Kolla jag badar, andra gången i år :)
Kvällen.....
Jag och Hanna.
Danne och Robin.

lite.

Idag har det inte hänt mycke på denna gata... robin har byggt lite här hemma och jag och barnen har typ gjort nada... hoppat lite stuttsmatta, cyklat en liten tur, fikat lite, lekt lite...mycke av lite idag, men en skön dag! :)
Får se vad vi hittar på resten av dan... nu middag iallafall....
På återseende!

6 månader...

Idag blir våran kära lilla nyfikna gosse ett halv-år, sjukt fort tiden går. Konstit att man inte själv blir äldre längre.... :)
Dagen ser vi fram emot då jag och barnen lämnar duktiga gubben hemma med arbete och beger oss till Frida för att fira henne som fyllt "hela" 24 år, blir grejt :)

Barnvakt åt Tindra.

Från igår mitt på dan tills för drykt 1 timme sedan så har vi haft turen att ha Pennys bästis och mitt gudbarn Tindra här. Allt har gått superbra och vi har hunnit med allt från pizzabakning, pärlplattebyggning, degning, puzzel, lekpark, bad, film, lek, mys och en massa goosaker såklart mm.mm.mm.
Nu väntar hemmagjorde burgare på grillen, ska bli smaskit värre :)
"degning"

Pizzabagarn Tindra.                                                          och Penny också såklart.
'
Pärlplattebyggning med Pennys farbror och faster.
och puzzel.
Mammi :)
Lekparksbus!

Fredag.

Vart en toppendag med fika med brudarna, köttbullemackor och hoppborgshoppning, taco-middag med la familja och efterrätt hos fam.Lundström. Nu sussar dom små, så då får vi se vad vi gammlingar hittar på. :)
Malin och Ellie och Malin.
Tindra in action.
Penny likså:)
Tjejerna.
Ellie tittar på stortjejerna.

Stackis!

Idag väntar en dag med brudarna och fika på stackgrönnan, blir skit trevligt :) Tror jag lämnar gossen hemma med pappsen så att jag och Penny får lite mamma-dotter tid i samma veva, medans gossarna får lite mys tid också :) Hoppas ni alla får en härlig dag ut i solen!

Regnet det bara öser ner...

Vart en toppen dag i goa vänners sällskap... först så vart vi bjudna på lunch hos Kippe och Helena, Wincent och Winla. En ny rätt fick vi testa på som jag aldrig smakat förr och det va riktit gott!! Efter några timmars surr så tog jag barnen och lämnade Robin hos dom och begav mig vidare för att styra upp en tjejafton+Ziggy, med middag och mys hemma hos oss. Vera och flickorna och Frida och flickorna var bjudna. Efter en toppen kväll så sitter jag nu på soffan, barnen sover....snart säkert jag med, goo kväll på er :)
Redo för dagens äventyr.
Kippe & Helenas fina barn, Winla...                                 och Wincent.
Gotjejerna ikväll.

Familjemys!

Idag var det vel fram och tillbaka om vad vi skulle hitta på, på Robins första semesterdag, bad eller något annat skoj, vädret fick bestämma och eftersom molnen domenerade blev det ett besök på 4H gården med mys med alla djuren där och ponnyridning för Penny. Det var första gången hon red, och hon tyckte det var superspännande och super kul!! Efter besöket där så for vi vidare till Tuvan för lite fika och lek i lekparken där. En rikti toppen dag med andra ord!! :)

Stug-helg!

Vi har vart i stugan hela helgen och jag kan lova att vi njutit i fullo!! Varmt och skönt, god mat, bad, bus och underbart sällskap...kan inte bli så mycke bättre. Har till och med tagit mitt första dopp på 2 år, kan lova att det är inte illa för en badkruka som mig :)  Tänk om det kunde vara sånt här väder hela sommrarna här...det är ju bara för underbart!!!
Penny skatar med David.                                                   Robin och ziggy i hängmattan.

Colin.

Jag och Emmelie åker Hellben :)

och Robin...

och Emmelie med Penny och Colin.

Och Emmelie och Penny igen... Penny älskade det!!

Kusinerna.

Emmelie med Colin och Penny.

Ziggy.

Storhamn.

Vi har hängt på stranden nästan hela dan idag, det blidde Storhamn som fick besök av oss :) Vera med familj hängde också på och kan inget annat säga än att vi haft en hel-lyckad dag på stranden... Tack goa vänner för ännu en kanon dag :)
Strand-tennis.
Vera och Lova chillar.                                                 Tindra och Ziggy.
Snyggingarna :)
och morsorna :)
Ziggy i vagnen.
Pölbad.
Penny springer i badet.

Heldag.

Igår så hade jag och barnen en heldag med Vera och flickorna och på aftonen så tillkom även våra underbara karlar :) Hela förmiddan så spenderade vi dagen ute på fam.Andersson/Ögrens gård med en massa skoj och bus. Både poolen var redo så som gliiidmakagrejen, vilket jag kan lova stortjejerna hade en heeel del skoj i!! Vi hade turen att bli bjuden på både goolunch och goofika.
På aftonen så skickade vi storflickorna i cykelkärran med Ludde och jag och Vera med dom lite mindre tog vagnarna och traskade hem till oss där min storkock väntade med jamaicansk mat 'jerkchiken med rice and beans stew' . Va riktigt kul att testa något nytt och riktit gott va det också, den där 'rice end beans stew' va tydligen Bob Marleys favoriträtt om ni vill veta det :)
Idag väntar playan på oss, ha en underbar dag :)
Tindra gliiider fram.                                                    Och även Penny....
Sötis-Lovis njuter.
Sötisarna.
Redo för färd till Ske-hamn.                                       Kvällspigge Ziggy :)

Renholmen.

Idag så packade vi vårt pick och pack och tog kärran till Renholmen där min pappa och hans fruga har husvagnen över sommaren. Vi har haft en suuuper dag med sol, bad, lek, mat och andra trevligheter... och inte blev man mindre sugen på en egen vagn efter denna dag :) Tusen tack för idag!
Ziggy med sin morfar.                                                    Penny badar.
Penny & morfar bus.
Lilleman.
Hoj!

Syskonsymdrom :)

Haha!!
Penny ca.8 månader... med blåtira också.                           Ziggy 5 månader.

Tuvan.

Idag har jag och barnen och Vera med hennes flickor vart på Tuvan för bus, lek, lunch och fika sen halv 11 imorse till fyra i afton... Frida och hennes tösar gav oss också sällskap sissta timmarna.  En rikti super dag i underbara vänner och barns sällskap... och vilken mysit ställe Tuvan är...fin miljö, gott och billit fika och perfekt med den fina lekparken just brevid, måste bara hinna dit några fler gånger i sommar :)
Penny och tindra.
Gung..gung...
Tåget körde förbi några gånger... spännande värre :)
Lovis gungar på hästen.                                               och promenixar... duktiga tjejen!
Gumman.
Glassätning.
Frida och Märta.
Morsorna (fotograf:Penny)
Sötnosarna Mollie, Tindra och Penny.
Tjao!

Måndag

Idag var det dax att agera dagmamma igen då Colin skulle vara här. Han kom vid två tiden och har nästan varit här tills typ nu, bara me en liten pause över middan. Även Vera och flickorna har gett oss sällskap några timmar och jag måste säga att det vart en rikti toppen dag!! Barnen har lekt, lekt, lekt och lekt utan minsta gräl, underbart :) och jag och Vera har ju alltid lika trevligt tillsammans, idag hade jag även turen att avnjuta Veras nyfixade hemmagjorda köttfärspiroger som hon tog med till lunch, gött värre :)
Sötisar.

Toppenkväll.

Vart en rikti toppen kväll igår... vi var först här, jag och Robin, Malin, Per och Ellie och Vera och Ludde. Vi käkade super god mat som vera och Ludde styrt ihop sen drack vi vuxendryck och tjattrade på tills det var dax för att göra festivalen...Hade faktist riktigt jäkla kul, och jag hade till och med lite huvudvärk i morde ;) Tusen tack Faster Emmelie med familj som tog hand om Ziggy trotts hans mindre bra dagar :) och tack mammsen för skötning av Penny, ni är BÄST :)
Vera, Ludde och moi.
Vera och Ludde.
Malin och Per.
Malin och lilla söta Ellie.
Mina underbara vänner och jag.

Lika??

Kvällsbad.

Idag är jag uppe med tuppen, barnen vaknade kl 7, men det gör inget, då får vi umgås lite extra länge. Vid fem tiden så kör vi barnen till barnvakterna och då äre dax för party och festival för hela slaten, blir grymt kul, är skit taggad, 3 år sen sisst :)
Gossarna i badet igårkväll.

Festival.

Festivalen är i staden och min lilla familja besökte den idag! Penny fick åka karuseller och käka karameller så det bara sjöng om det och för det va hon en go och glad tjej kan jag lova:) Efter statsbesöket åkte vi och hälsade på min mormor och min moster som är här på besök från Göteborg. Även mina kusiner Linda och Emmellie med familj var där, super kul, inte så ofta man träffar dom heller.
Imorgon så har vi fixat skötning så då ska morsan och farsan i denna familj ut och sliira på festivalen, blir grymt kul :)
Mys för Harry och Penny imorse.
Penny redo att åka till festivalen.
Barnens kusin Ebba hoppar.                                        Robin och sovendes Ziggy.
Bergochdalbarnan skulle åkas såklart!
Kusinerna Colin och Penny.
3-meningarna Vanessa och Ziggy.
Ziggy med gammelmoster från Göteborg.