Magsjuka...

Idag så har jag haft min sista "riktiga" skoldag... känns riktigt gött kan jag lova!!!

Senaste dagarna har varit sisådär.... Penny fick magsjuka natten till igår, bröt ut ca.00.00 och spydde sista gången efter åtta på morgonen. Så he blidde inte mycket sömn den natten. Hatar verkligen att se henne sjuk. Men vilken skillnad det ändå är sen ifjol när hon hade magsjuka. Gick ju riktigt bra och lillan var så otroligt duktig...hon sa snällt till i tid varje gång innan hon skulle spy så vi han till toan eller hinken... och hon gnällde inte det minsta..utan låg bara snäll och rar och underbar på soffan..min lilla tjej!  Minns ifjol när det bara kom, både hur som helst och över allt!

Inte nog med det så började jag få riktiga, och riktigt onda värkar i samma veva som hon började kräkas... så det blev riktigt spännande där ett tag.... men efter 2 alvedon och ca. en timmes bad så avtog det... på gott och ont... blev riktigt verkligt att vi snart har vår andra lilla stjärna här och längtnaden blev ju inte mindre kan jag lova... men det hade inte kännt riktigt hundra att lämna Penny när hon var i det där tillståndet.

Igår blev det att återhämta sig efter natten, och efter det så blev det att göra babyrummet klart och packa lite BB-väska... så nu är vi mer än redo :) ... Men man kommer säkert få gå över lix för b... :)


Var föresten på extra mätning av magen min i onsdags, och det blir extraultraljud på tisdag. Magen min ligger två streck under det understa strecket, så ganska rejält under det normala... så dom vill bara kolla så den lille växer som den ska. Men som jag har sakt tidigare så är varken vi eller barnmorskan särskilt oroliga, var ju typ samma visa sisst och vad var det som gömde sig då?! Joo en 4,2 kilos klump :) Så det ska bli spännade att se vad som gömmer sig så bra där inne :)
 
Nu badar mina två älsklingar och jag ska gå och förbereda inför middan... hemmagjord pizza.... MUMS!




Ha en grejt fredag!

Kommentarer
Postat av: Emalee

Fy inte kul med magsjuka. Verkar vara många som har det. Hoppas att ni klarar er och att lillan blir frisk snabbt.



Att Penny vägde så mycket trodde jag inte. När man ser din lilla nätta mage så tror man ju att det ska komma en pytteliten bäbis ju :-)



Lycka till nu när det är dags!!

2010-12-17 @ 21:16:47
Postat av: Frida

Så spännande med ett extra UL =)! Vi måste ju träffas snart innan lilln kommer för det kan ju bli närsomhelst ju ;)!!

kramisar

2010-12-19 @ 15:40:59
URL: http://tokiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0